יום שני, 20 במאי 2013

הרב בני לאו מציג: ביקורת תקשורת מגזרית


הרב בני לאו נחשב מתון ביותר בדרך כלל, אבל אתמול הצליחו באתר כיפה לעצבן אותו. או להרגיז. תלוי איך אתם מסתכלים על זה. 

בכיפה פרסמו אייטם שמצטט דברים שאמר הרב לאו לגלי צה“ל בהם הוא הביע תמיכה לכאורה בנשות הכותל. ”יש מסורות עתיקות על נשים שמתעטפות בטלית ומניחות תפילין, כי חשקה נפשם לקיים את המצווה גם אם הן אינן מצוות עליה - הן רוצות לעשות את זה מתוך קרבה לאלוקים“, צוטט הרב לאו.



בכיפה פרסמו את הידיעה תחת הכותרת ”הרב בני לאו תומך בנשות הכותל: התעטפות בטלית - מסורת עתיקה“. אולם לא עברו מספר שעות והרב לאו הגדיל לעשות ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו ביקורת על הדברים: 

”בדרך כלל מערכת "כיפה" מדייקת בכותרות ובדיווחים. הפעם הם זייפו וחבל. הכותרת "בני לאו בעד נשות הכותל" שקרית. איני תומך בשום הפגנה ברחבת הכותל ואין זה משנה מה הרקע של ההפגנה. הכותל אינו זירת קרב ואינו יכול לשמש מקום לאלימות כלשהי. גם המאבק שמנגד, שהתרחש ביום ששי שעבר היה שגוי ומזיק. הוא לא הועיל לאיש. 

”מה כן אמרתי? שעצם העובדה שאשה מתעטפת בטלית או בתפילין ידוע לנו ממקורות עתיקים מימי קדם ועד ימינו. כל מי שנוגע בספרי קודש יודע את העובדה הפשוטה הזו. אצלי בבית הכנסת יש נשים הבאות יום יום ובעזרת נשים מתעטפת בטלית ותפילין. הן לא עושות פרובוקציה ואינן מעוררות תשומת לב. זה מנהגן ואיש אינו מפריע להן. 

”הפתרון של יצירת מרחבים שונים בכותל לאוכלוסיות שונות הוא הכרחי. הכותל שייך לכל העם היהודי ולא לקבוצות כוח. בשם השלום צריך ללמוד את סוד הצמצום ואני תפילה שהמנהיגות הדתית והאזרחית יחברו יחד ובכוח השלום יכבו את השריפה הזו“.

מסתבר שבעידן הפייסבוק קצת קשה להוציא רבנים מהקשרם (אלא אם כן יש להם פייסבוק, כן?)