יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

השומרון הפרוע? יצהר מתנהלת ללא דובר רשמי

היישוב יצהר, שעומד מעת לעת בסערות תקשורתיות (לאחרונה בעיסוק די אינטנסיבי בסוגיית מעצרו של המורחק בעז אלברט), מתנהל ללא דובר רשמי, זאת לאחר שהדובר שכיהן בתפקיד באופן התנדבותי, אברהם בנימין, החליט באחרונה לפרוש מתפקידו. 


התנהלות זו מקשה על העיתונאים המסקרים את הנעשה בשטחים ובעיקר פוגעת ביישוב יצהר ובאנשיו, שכיום לא זוכים לסיקור חיובי בתקשורת. מי שבכל זאת מדבררים את האזור הם משרד יחסי הציבור זליגר-שומרון באמצעות יועץ התקשורת חזי דרקסלר, שמדבררים את ועד מתיישבי השומרון, יחד עם אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון - כיום הכתובת הבלעדית למענה לשאילתות ביחס להתיישבות.

בידיעה שהתפרסמה היום בעיתון ידיעות אחרונות, גולל העיתונאי עקיבא נוביק את סיפור מעצרו של בעז אלברט, מיום שלישי האחרון. נוביק ראיין לכתבה את דובר מחוז ש“י במשטרה, שתיאר אלימות מצד המתיישבים. אלא שכדי להביא את גרסתם של מתיישבי יצהר לסיפור - ומאחר ואין דובר ליישוב - הוא השתמש בפוסט שפרסמה אלירז פיין, תושבת יצהר. 


אגב, פיין האשימה היום את נוביק בכך שהוא השתמש בציטוט שלה מהפייסבוק ללא ידיעתה וכאילו היא אמרה את הדברים לידיעות, נוביק מצידו הבהיר כי פיין פרסמה את הדברים בקריאה לשתפם.