יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

האם אלעזר שטרן השתיק פרשיית "תג מחיר"?

האם ח"כ אלעזר שטרן השתיק פרשיה של פעולת תג מחיר הקשורה לצעיר הקרוב לליבו?

כתב העיתון 'בשבע' ישי פרידמן חושף היום בעיתון כי לפני מספר חודשים מקורב של ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'התנועה' היה מעורב ביצירת כתובות "תג מחיר" ו"מוחמד חזיר" באחד מיישובי הצפון.


פרידמן



אנשי היישוב שרצו לפנות למשטרה ולהתלונן על השחתת רכוש ציבורי וקריאות לגזענות שוכנעו על ידי ח"כ שטרן לוותר על התלונה מחשש לפגיעה בעתיד הנערים. על פי הדיווח בידיעה, גורמים המכירים את האירוע שבו היה מעורב אותו צעיר המקורב לשטרן טוענים כי "העובדה שבמקרה הזה הח"כ ידע לשמור את הכביסה המלוכלכת ולא לרוץ לכלי התקשורת מעידה על סטנדרטים כפולים של שטרן".

הכתבה המלאה: 

האם ח"כ אלעזר שטרן השתיק פרשיה של פעולת תג מחיר הקשורה לצעיר הקרוב לליבו? לעיתון בשבע נודע כדי לפני מספר חודשים מקורב של ח"כ אלעזר שטרן ממפלגת 'התנועה' היה מעורב ביצירת כתובות "תג מחיר" ו"מוחמד חזיר" באחד מיישובי הצפון. אנשי היישוב שרצו לפנות למשטרה ולהתלונן על השחתת רכוש ציבורי וקריאות לגזענות שוכנעו על ידי ח"כ שטרן לוותר על התלונה מחשש לפגיעה בעתיד הנערים.

הפרשיה הזו מעלה שאלה על התנהלותו התקשורתית של ח"כ אלעזר שטרן: מאלו אירועים הוא בוחר לעשות סקנדל תקשורתי ומאילו לא? כזכור, בפרשת היריקה ביישוב הושעיה בחר שטרן לפנות למשטרה ואחר כך הגיעה מהומה תקשורתית בה הואשמו חברי הכנסת של הבית היהודי ביצירת אקלים שהוביל ליריקה על שטרן. חברי הכנסת מהתנועה טענו כי נציגי המפלגה הציונית דתית מסיתים נגד שטרן וציפי לבני כמו שהסיתו נגד יצחק רבין. פרשת היריקה וביקורתו של שטרן נגד הרב דב ליאור הובילה לכך שמחלקת אבטחת אישים הצמידה מאבטח לח"כ מהתנועה. בבית היהודי טענו כי שטרן ומפלגת התנועה מנצלים באופן ציני מקרה של נער פזיז ומבולבל לקצירת הישגים פוליטיים ותקשורתיים.

גורמים שמכירים את האירוע שבו היה מעורב אותו צעיר המקורב לשטרן טוענים כי העובדה שבמקרה הזה שטרן ידע לשמור את הכביסה המלוכלכת ולא לרוץ לכלי התקשורת מעידה על סטנדרטים כפולים של שטרן. "גם בסיפור היריקה על שטרן ביקשו ממנו כמה וכמה אנשים שלא יפנה למשטרה ויתן למשפחה ולאנשי החינוך בהושעיה לטפל בנער היורק. שטרן לא רצה, הוא מיד רץ למשטרה ואחרי זה לתקשורת. כאשר מפלגתו, מפלגת התנועה, מנצלת את הפרשה הזו באופן ציני כדי להסית נגד הבית היהודי ולקצור הישגים פוליטיים. והנה מתברר שאלעזר שטרן יודע לפעמים לבלום את עצמו ולא לרוץ לתקשורת או למשטרה. כאשר אותו אדם הקרוב לשטרן מעורב עם נערים אחרים ביצירת כתובות של 'תג מחיר' ו-'מוחמד חזיר' אז ידע שטרן לשכנע את כל העולם ואשתו להניח לפרשה ולא לפנות לרשויות בטענה שיש לשמור על עתיד הנערים. שטרן יודע מקרוב שנערים בגיל הזה עושים שטויות ולא תמיד חושבים לפני שהם פועלים. מדוע מפרשת היריקה הוא בחר לעשות סקנדל תקשורתי ולא לטפל כמו שידע לטפל בפרשה שהיה מעורב קרוב משפחתו? אולי בגלל שהוא לא היה באותה תקופה בקמפיין תקשורתי נגד הרב דב ליאור והבית היהודי?".

אז מתי שטרן בוחר לחנך את הציונות הדתית? פנינו לח"כ אלעזר שטרן שיסביר את ההבדלים בהתנהלותו בשתי הפרשיות. שטרן בחר שלא להגיב לשאלות עיתון בשבע.