יום שני, 15 ביולי 2013

הקריירה החדשה-ישנה של כצל‘ה: בחזרה למשרדי ערוץ 7

תחקיר של ”העין השביעית“ שכתב איתמר ב“ז, מצביע על כך שהח“כ לשעבר יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, שבעבר התנער מתפקידיו בערוץ 7 והחינמון ”בשבע“, חזר לתפקידו במערכת.

בתחקיר הדגיש ב“ז כי יעקב כץ, ממקימי ומנהלי ערוץ 7 בימיו כרדיו פיראטי, כיהן במשך שנתיים כדירקטור בחברות הישראליות הפועלות תחת התאגיד מאיי מרשל – אך בשיחה עם "העין השביעית" בעבר כי הוא אינו יודע או זוכר מי הם בעליו של אותו תאגיד, הרשום תחת השם הולילנד-הולדינגס. כץ מונה לדירקטור בחברות הישראליות בימים שבהם הושלמה עסקת העברת השליטה בהן לתאגיד העלום, בסוף 2006, ופרש מהתפקיד שנתיים לאחר מכן, לקראת הבחירות לכנסת ה-18, שבסופן הושבע כחבר-כנסת מטעם מפלגת האיחוד-הלאומי.


גורם בערוץ 7 אמר לעין השביעית כי כצל‘ה חזר למשרדי ערוץ 7 אבל תפקידו לא ממש ברור וכנראה מסתכם בפיתוח עסקי. ”אתה אומר 'תפקיד', אבל לא היתה הצבעה, ואני לא יודע גם ממי הוא קיבל את המינוי – הוא אחד ממקימי ערוץ 7 ואולי הוא יכול לקבל החלטות בעצמו. לא היתה פה ישיבה או החלטה“, אמר הגורם לעין השביעית.

ב“ז תוהה בתחקירו: ”כיצד קיבל יעקב כץ תפקיד מידיהם של אנשים שלא הכיר או לא זכר רק כמה חודשים לפני כן? כיצד חודש הקשר עם בעליה העלומים של קבוצת התקשורת, ומיהם אותם בעלים? מה כולל התפקיד החדש? והאם, לרגל המינוי, קיבל לידיו חבר-הכנסת לשעבר גם את המניות שבהן החזיק בעבר?“.


כצל‘ה סירב להתייחס לשאלות שהופנו אליו.