יום ראשון, 28 ביולי 2013

האם כתבים לענייני חרדים אמורים להתכפכף אצל הרב עובדיה?

ביום חמישי האחרון, אחרי הבחירות לרבנות הראשית, פרסמו עקיבא נוביק ויאיר שרקי - כתבי החרדים של ידיעות אחרונות וגל“צ בהתאמה, תמונות שלהם מקבלים סטירות וכאפות מהרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש“ס. למי שהרגע נחת ממאדים, מדובר במנהגו של הרב עובדיה להבעת חיבה כלפי אנשים המגיעים אליו לקבלת ברכה.



אנחנו לא בטוחים שכתבים לענייני דתות וחרדים אמורים להצטלם עם מושא הסיקור שלהם בצורה שכזו, כפי שלא נרצה לראות כתב כלכלי מסתחבק עם נוחי דנקנר או כתב לענייני צבא שיוצא לארוחת ערב עם דובר צה“ל (אופס, רוני דניאל, לא התכוונו אליך).


גם העיתונאי יהודה שלזינגר מ“ישראל היום“, בעצמו כתב לענייני דתות, התייחס לסוגיה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: ”האם הייתי מצטלם מתברך ומצ'תפח על ידי אחד מבכירי המסוקרים על ידי? האם אודי סגל היה מקבל ברכה מראש הממשלה? האם מתן חודורוב היה מצ'טפח עם יאיר לפיד בפומבי? התשובה שלי היא שאולי כן במסגרת יחסי עבודה בו צד מסקר ומסוקר מכירים ומדברים באופן קבוע ושוטף. לגבי רב חשוב ולא נגיש שלא ניתן להציג לו שאלות קשות וברכה ממנו נחשבת כזכות של הכתב, וואלה לא יודע“.

תגובת יאיר שרקי: "ברכה מהרב עובדיה הייתי שמח לקבל גם לפני עבודתי ככתב וגם הרבה אחרי שאפרוש. הוא אדם ענק בסדר גודל היסטורי. בעוד מאות שנים יזכרו אותו בעולם היהודי לא בגלל שס או הקללות, אלא בגלל ״יחוה דעת״ ו״יביע אומר״ שקנו את מקומם בארון הספרים היהודי. בגלל פסיקת ההלכה השיטתית והמקלה. בגלל הכתפיים ההלכתיות, האומץ והחדשנות. לברכה כזאת, אין שום קשר לעבודה המקצועית. מי שמאזין לגלצ שומע ששס, הרב עובדיה ובניו לא זוכים אצלי להנחה אחת. ומי שמשווה בין הרב עובדיה לנוחי דנקנר לא מבין כלום בשני האישים הללו, וגם לא מבין ברלוונטיות של מגע אישי איתם".