יום חמישי, 4 ביולי 2013

עובדי ”מעריב“ לבן צבי: תדבר איתנו - אתה מתעלם, לא מעדכן, לא תומך, לא מקשיב

ועד עובדי ”מעריב“ שלח היום מכתב דחוף למו“ל העיתון שלמה בן צבי, בו הם מאשימים אותו באי-עמידה בהסכמים עליהם חתם כשרכש את העיתון - ובעיקר בהתעלמות מוחלטת מעובדי ”מעריב“. 

”לפני שמונה חודשים קיבלנו אותך למעריב בזרועות פתוחות. הימים היו ימי משבר, ובתוך כל הקושי בו היינו מצויים ולצד צער הפרידה מחברים רבים שמחנו מהאפשרות שהצעת להמשך קיומו של מעריב“, כותבים העובדים, ”סמכנו על ההבטחות שלך להמשך העסקתנו לתקופה מינימלית של 18 חודשים, במשכורות הוגנות, במערכת שתמשיך לפעול בתל אביב, ועם מחויבות לניהול יחסי עבודה תקינים עם נציגינו וחתימה על הסכם קיבוצי חדש – לטובת מעריב, ולטובתנו כעובדים“.


”לא עברו שמונה חודשים מיום כניסתך לעיתון, ואנחנו נאלצים לתהות האם טעינו בקבלת הפנים החמה שהצענו ובאמון שהענקנו לך. שלוש פעמים הלנת את שכרנו, שכרם של פרילנסרים רבים לא שולם כלל בחודשים האחרונים, חלקים מהמערכת מועברים לירושלים מבלי שהעובדים יפוצו על כך, תנאי עבודה משתנים ואנחנו מוצאים שאנחנו מועסקים על ידי חברות משתנות ללא כל הסבר. נציגינו נתקלים בחומות בצורות בניסיונותיהם לדבר עם ההנהלה ונגררים בעל כורחם פעם אחר פעם לבית הדין לעבודה ולצעדים ארגוניים, הסכם קיבוצי חדש לא נראה באופק, ואתה עצמך לא חשבת אפילו פעם אחת לבוא ולדבר איתנו – לעודד, לתמוך, לענות לשאלות ולפרוס את חזונך. 

”בימים האחרונים, זמן מועט לאחר שסיימנו תוכנית התייעלות ופרישה מרצון שבמסגרתה עזבו רבים, לבקשת ההנהלה, אנחנו מרגישים שעננים שוב מתקדרים מעל ראשינו. שמועות בבניין ובאתרי החדשות מספרות על תוכניות התייעלות נוספות, על אפשרות של סגירת העיתון או מיזוגו הסופי עם מקור ראשון תוך פיטורים מסיביים בשני העיתונים, בניגוד להסכמים עליהם אתה חתום עמנו ובפני בית המשפט, ועוד. אנחנו שומעים ממנהלינו שאין כסף לשלם לפרילנסרים, או לכל הוצאה אחרת, ושספק אם משכורות החודש ישולמו. בכל סבך השמועות הזה נפקד לגמרי מקומך כמו"ל וכעורך. גם עכשיו אתה לא מדבר עם עובדיך, לא מעדכן, לא תומך ולא מקשיב. 


”שלמה, אנחנו במעריב רגילים לימים קשים, אבל מאמינים שיש דרך להתמודד איתם, והדרך היא בדיבור ובשותפות. לא לכזה יחס ציפינו כשקיבלנו אותך למעריב וכוננו מערכת יחסים קיבוציים. רגע לפני שאנחנו נאלצים לנקוט בצעדים ארגוניים ולהתחיל במחאה ציבורית – בוא ודבר איתנו ועם נציגינו המוסמכים, ותכבד את ההסכם“.