יום שני, 8 ביולי 2013

ב“מקור ראשון“ מונעים מהעובדים להתאגד

ממה הם מפחדים? להולך רכיל נודע כי ביום חמישי האחרון הייתה אמורה להתקיים פגישה בין ועד העיתונאים לבין עובדי ”מקור ראשון“. נציג הועד הגיע למשרדי ”מקור ראשון“ שבגן הטכנולוגי בירושלים, אך נאסר עליו לדבר עם העיתונאים. נציג ההנהלה שנכח במקום אסר לקיים את האסיפה - והעובדים נאלצו להמשיך בעבודתם כרגיל. 


בתוך כך, ועד עובדי ”מעריב“, שהתאגד והתארגן עוד קודם לרכישה ולמיזוג של המו“ל שלמה בן צבי, ממשיך להחריף את התנהלותו מול הנהלת העיתון. להלן מייל שנשלח לפני מספר דקות על ידי הועד: 

ההנהלה בראשות שלמה בן צבי הודיעה הבוקר על אי-הדפסת העיתון ואי-תשלום משכורות חודש יוני. במקביל, ובעקבות האסיפה החשובה שלנו מאתמול, התחילה ההנהלה הבוקר בקמפיין הסתה מכוער ורווי שקרים, שכל מטרתו להפיל את האחריות על קריסת החברה על העובדים, או לחלופין לפרק את התארגנות העובדים במעריב ולפגוע באופן חד צדדי בכל הזכויות המוקנות לנו.
בתוך כך נעדכן שברגעים אלה ממש בית הדין לעבודה הכריח את ההנהלה לשבת למו"מ עם עובדי הדפוס בחסות בית הדין בעניין הניסיון לפטר אותם בניגוד להסכם הקיבוצי. גם לנו מגיע מו"מ דומה ולא נוותר עליו. גם אנחנו הגשנו הבוקר בקשה בהולה לבית הדין בניסיון לחייב את ההנהלה לנהל איתנו משא ומתן בתום לב ותוך גילוי נתונים ומסמכים. בקשה נוספת לבית הדין הוגשה כדי לחייב את ההנהלה להכיר ביציגות של ארגון העיתונאים במקור ראשון, כדי שנוכל להגן גם על העובדים שם. כמו כן תקיים מחר ועדת העבודה של הכנסת דיון חירום בהתנהלותה השערורייתית של הנהלת החברה בשבועות האחרונים.
נציין שכבר אחרי האסיפה אתמול פנו אלינו מספר עובדים בעיתון, חלקם בכירים, והביעו חשש שההנהלה כבר החליטה בעצמה לסגור את העיתון ורק מנסה לגלגל את האשמה על העובדים. היום אנחנו רואים זאת בבירור. נאמר זאת בצורה ברורה: עובדים לא סוגרים מקומות עבודה. לא עובדים הם המביאים מקום עבודה למצב שבו אין נייר במכונות ושספקים מידפקים על הדלתות עם חובות. כמו שאמרנו אתמול, ברור לנו שמצב החברה קשה עד מאוד, ואין לנו שום כוונה להכביד עליו יותר. אם לא ינוהל מו"מ, יתכן מאוד שההנהלה כבר הרימה ידיים ממילא, ורק מחפשת שעיר לעזאזל לגלגל אליו את האשמה. אנחנו לא נהיה השעיר לעזאזל הזה.